kunci padlock

alhamdulillah . . . dua tiga ari lepas , aku dah pergi amik kunci padlock aku kat PICC . . . cantik sangat . . dah lame aku tunggu kunci padlock aku tue . . kunci tue bukan hilang atau tercicir, tapi disimpan oleh mereka yang berhak dan sekarang aku dah pon diberi kepercayaan untuk memiliki kunci tersebut . .

kunci tue akan jadi platform untuk aku maju dalam hidup . . aku nak berjaya cam orang lain . . aku nak jadikan kunci tue sebagai kayu ukur untuk aku terus berjaya even dalam jangka masa yang panjang . .

aku ditemani oleh 'orang yang tersayang' . . dengan kehadiran dorang , aku ase hidup aku lengkap. . kenangan manis nia aku semat dalam diari kehidupan aku . . . aku nampak jernih kaca dari wajah mak dan ayah aku sewaktu aku menerima kunci tersebut and time kitorang snap pic same-same . . aku tau aku tak mampu buatkan dorang bangga , namun cukuplah sekadar aku penuhi hasrat mereka untuk melihat aku bersama dengan segulung diploma . . aku selalu pegang satu prinsip ' berjaya tak semestinya di universiti' . . kata-kata nie tak pernah hilang dari fikiran aku even aku dah abis belajar . . nie kata-kata lecturer aku mase study dulu n sekarang nie die sambung phD . .

kalau korang hayati kata-kata tue , korang akan fikir sejenak . . if we are the normal person , we should be think that the succesful is not only come at universiti , but it come from all the sides . . . fikir positif , rezeki ade dimana-mana . .

ucapan tahniah dari kawan-kawan aku tak pernah lekang dibir dorang . . aku balas dengan satu senyuman dan berharap persahabatan nie kekal sampai bila-bila . . .
aku nak jadikan diploma nie platform pertama aku . . impian aku pasnie . . hope sesangat tercapai . . amiin . . ^__^

:: buat pjj even dah ade 'family' sendiri n dalam jangka masa yang panjang. . 
:: aku nak suh mak ngan ayah aku naik atas pentas amik kunci padlock aku yang seterusnye . . 

**kisah nie tiada kaitan dengan sesiapa dan ia berdasarkan pengalaman hidup aku . . ^___^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

leave your link here