masa merubah segalanya

tersentap jiwa dan naluri aku sebagai seorang kawan..
tak sangka tempoh sebulan perkenalan kami di tempat keje terlerai begitu sahaja..
mana silapnye pon aku tak tau..
sedih..
kecewa....
hancur...

selama nie aku anggap,,
dia lah the best frend untuk aku..
but now,,
she is the bad frend for me..

aku ingat lagi nostalgia pertemuan aku dan dia..
ari first aku melangkah masuk keje lam supermas market kat kg gong kepas as sales assisstant,,
epi gila dapat supervisor cam dia...
dia lah yang ajar aku pasal selok belok bussiness nie..
pasal cek stok..
kemaskinikan stok yang baru sampai...
epi go lucky keje ngan dye 3TAHUN YANG LEPAS..
kuar rehat sama-sama..
makan sama-sama..
aku respect gile kat dia coz dia ketua untuk department aku handle..
ari last sebelum aku resign,,
dye yang belanja aku..
dye bagi aku hadiah n hadiah tue sampai sekarang aku simpan..
aku ingat kata-kata semangat daripada dye,,
'belajar rajin-rajin..nanti pas 3taun,ain dah abis belajar,datang sini jumpa kak ani keh..kak ani belanja..'

setiap kali aku cuti sem,mesti aku pegi jenguk dye kat supermas..
tiap kali jumpe mesti salam..

tapi,,
perkenalan kami tak lama..
mungkin mase merubah segalanya..

semalam aku teman aisyah beli barang cikit kat sana..
sume bahagian pusing...
bahagian mandian,minyak wangi,makanan,barangan dapur..
sume geledah..
sampai kat deparment yang aku handle dulu(stationary deparment),,
aku saja pusing kat situ lama-lama sikit..
mase ngah pusing-pusing tue,aku tengok kelibat dye..
ne leh lupe...
dye sweet,that's why aku ingat dye sampai ari nie..

aku tengok kat dia n then aku senyum...
dye balas senyum aku...
aku nak pegi dekat ngan dye,,
lam ati nak sala coz lama dah tak jumpe..

dye angkat tangan seakan-akan cam bagi 'klu' kat aku tak payah datang..
aku tak tau mane silap..
mungkin dye dah berpangkat sekarang..
k fine...
aku fikir dye bz n nak layan customer..

pas dah bayar kat cashier barang-barang yang aishah beli td,,
aku kuarkan kunci moto..
aku xperasan die ade kat dalam kete kawan die,,
tepi moto 'ayah' aku..
pastue aku wat rilek je la..
dah siap pakai helmet,,
aku ase cam penah nampak kelibat lam kete tue..

aku tengok kat side mirror,dye ngah tengok kat aku..
aku wat dono je la..
dah dye tak nak tegur aku tadi..
aku toleh sekali ag kat belakang,,
kali nie tak guna side mirror..
guna LIVE cam,,
memang betul dye...

aku senyum,but dye wat do no je..
dari situ,aku pikir...
maybe dye dah tak suka aku..
and,,,
ni lah my last pic wif her...


** bukan niat untuk mengaibkan orang...tp untuk bagi pengajaran..

cantik luaran tidak dapat membantu anda dalam kehidupan..
renung-renungkan.. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

leave your link here