akok



alahaii,,
teringin nak makan akok la plak petang nie,,
dimana kamoo ~ ~
datanglah padaku,,
aku nak makan kamoo ~ ~

petang-petang gini best nie makan akok sambil pekena teh suam,,
duduk ditepi beranda sambil menikmati angin petang,,
woohoo ceria,,^_^

nak makan akok..!!
ha??akok pon nak makan??
ape tue akok??
sebut dua tiga kali,mau tergelak aku sorang-sorang,,
haha~ ~ ~ 

akok atau lebih dikenali 'kuih akok' sejenis makanan yang berasal daripada kelantan,,
enak dimakan ketika minum petang bersama hidangan air teh @ kopi panas @ suam ~ ~
lagi best dinikmati bersama keluarga,,~ ~

kuih ni popular dikalangan penduduk kelantan dan terengganu,,
cara nak buat kuih ni rumit cikit bagi mereka-mereka yang 'pandai masak' cam aku,,^_^
amat mudah bagi makcik-makcik dan kakak-kakak diluar sana,,

kalau korang dari luar negeri terengganu ngan kelantan,,
if korang datang jenjalan cini,,
korang cari la kuih akok,,
ingat tau...
kuih ape....**
KUIH AKOK..

amik kertas,tulis KUIH AKOK,,
senang nanti nak g travel ke kelantan ngan terengganu,cari kuih nie dulu,,
haaa~ ~(suka panjang)

rugi kalau korang tak rase kuih nie,,
best,,
but aku mention awal-awal,,
kuih nie terlebih sweet cikit,,
memang kuih akok terlebih sweet,,,
kalau tawar,tak ase la kelainan kuih nie,,
ngee ~ ~

akok nie de banyak jenis,,
de akok telur,,akok pandan,,and so on,,
bese kat pasar pagi,pasar t.ari and pasar malam ade la kuih nie,,

kuih nie sedap,,,
warghh,,
nak makan KUIH AKOK ......!!!!.....

aku taknak cite lebih-lebih,,
kan ade jugak yang mengidam sampai pagi esok,,
warghh~ ~

2 comments:

  1. awk buat saya lapar!

    sila ke sini kalo sudi ;)
    http://mawarkuwada.blogspot.com/2011/07/takpe-lah-awk-lambat-sikitt-jee-pleasee.html

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

leave your link here