saya ase bahagia bila saya senyum

salam semua..

tetibe je saya ase malam nie cam suram and dingin je..
sedih je memanjang,,
pening pikir pasal sume benda,,
hidup saya penuh dengan bertimbun-timbun komitmen untuk family and orang sekeliling..

dan mungkin semua nie
akibat terdedah dengan keadaan persekitaran...

keadaan yang memaksa saya untuk terus menjadi seorang yang matang..
matang dalam membuat pilihan..
matang dalam membuat keputusan..
matang dalam kehidupan..

dan

matang dalam setiap yang ditempuhi..

tetiba plak malam nie jari-jari kiut rajin nak menaip..
bese detik-detik sebegini dah melayang mimpi ntah ke mana..

mungkin ke taman bunga...^__^
mungkin jugak ke pantai..

dan tak mustahil jugak mungkin ke suatu tempat yang jauh dari kehidupan yang sebenar....

bila kita pikir pasal masalah,
automatiknye mud kita akan jadi 'down'~~
'down' 'down' dan akan 'down'

bila mud 'down'
opcos keadaan sekeliling akan jadi tegang,,

tak pasal-pasal orang yang tak bersalah pon akan terlibat sama..

setiap mase berlalu,,
setiap saat saya tempuhi dengan sabar...

saya ase cam dunia gelap untuk seketika..

saya hanya mampu tersenyum...
senyum bukan bererti saya terlepas dari tanggungjawab...
tapi saya senyum
menandakan saya gembira menerima semua masalah nie..

saya tak nak mud saya jadi down..
cukuplah saya katakan 'saya nak senyum sampai bila-bila'

Senyum seindah suria
Yang membawa cahya
Senyumlah dari hati
Duniamu berseri

Senyum umpama titian
Dalam kehidupan
Kau tersenyum ku tersenyum
Kemesraan menguntum

even saya ada beban dan masalah cam yang saya hadapi sekarang....

saya akan sentiasa senyum sampai saya menutup mata 
dan
senyuman ini akan tercalit dibibir saya untuk selamanya




sesungguhnya allah S.W.T sentiasa ada dengan hamba-Nya yang tabah dan sabar...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

leave your link here